Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

lördag 20 februari 2010

Världsomsegling eller Jordenruntresa

Vilken resa jag har varit med om, ja den håller faktiskt på ännu.
Ett par månader före jul råkade jag se i tidningen Lantliv att de utnämnt månadens blogg och det var "Villa Kamomilla". Jag har aldrig varit intresserad förut men det är väl för att jag inte vetat vad det innebär och hur mycket man kan uppleva och finna på alla dessa bloggar.
Jag gick i alla fall in på denna sida och blev riktigt fast. Lusläste hela bloggen och tog till mig en hel del av hennes pysselideer.
På en blogg finns det ju sen också en hel radda med dennes favorit-bloggar så givetvis gick jag in på alla dessa också och det tar aldrig slut för alla har ju favoriter.
Nu har jag varit runt hela världen tror jag och sett både det ena och det andra.
Det finns gäng i USA som har små bulliga husvagnar från 50-talet som hobby t.ex..
De åker runt och campar med dessa och umgås med likasinnade.
Amerikanerna har också en helt annan syn på det här med "vintage" för de kan kalla vad som helst för det.
Pråligt värre ska det vara med grälliga pastellfärger och enormt mycket Valentinepynt.
Man förstår varför de överpyntar sina julgranar när man ser allt pynt.
Jag ska inte klanka ner på dom för väldigt mycket har fängslat mig och jag har fått otroligt mycket ideer, som t.ex. väggprydnader av tomma toarullar och jättefina rosor av använda kaffefilter vilket har roat mina arbetskamrater när jag börjat samla.
Jag har varit i Australien och Nya Zealand och alla Nordiska länder, Frankrike, Tyskland, Nederländerna m.m. Ja det har och är en härlig resa.
Ska väl inte glömma och berätta att det ju också var "Villa Kamomilla" som inspirerade mig att själv börja blogga.
Här ser ni en bild från Aucklands flygplats som jag tycker mycket om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Bloggarkiv