Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

lördag 10 april 2010

Konstnär ?????

Nej någon konstnär är jag definitift inte men ändå tycker jag det är så himla kul att hålla på med allt möjligt.
Idag har vi städat altanen här hemma och ställt ut möblerna. Jag satte också ut en del stenar som jag gjort decoupage på och en katt-sten som inte blev så bra. De får ändå stå där ute som lite dekoration.
Jag vill inte ha några blommor på altanen för till sommarn när vi inte är hemma torkar de bara bort när ingen sköter om dom.
http://www.odla.nu/ är ett ställe som jag inte kan hålla mig ifrån när våren kryper närmare. På torpet har vi överfullt med alla möjliga blomster men jag kan ändå inte låta bli att varje vår köpa lite nya plantor.
Idag har jag satt årets plantor i diverse krukor för att senare frakta dom till torpet.
6 av dessa små plantor är naturligtvis svarta Irisar vilka jag älskar. Synd bara att de blommar så kort tid.
Dagen avslutade vi med grillning av lammkotletter och till det åt vi sallad och potatisgratäng.
Ännu en dag av vårt liv har gått!!

Kram Maidi
































































2 kommentarer:

  1. Vackra stenar,inte nåt fel på kattstenen!

    SvaraRadera
  2. Jättefina stenar, Å vad härligt att kunna grilla ute och att börja på med blommor, jag längtar!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv