Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

fredag 18 februari 2011

Skit i tarmen

En hel vecka har gått och jag har inte haft tid med något bloggande alls. Jag blev ganska förvånad att jag fått så många kommentarer för jag själv har ju som sagt inte haft tid att besöka er. Nu sitter jag mör i kroppen efter 4 st 12-timmars-nätter på jobbet och ska bara mysa.
Jag har fått ta de lättaste jobben den här veckan eftersom jag fortfarande har känning i mina armar men det är tufft ändå.
I måndags var det ju alla hjärtans dag och jag har ju tjatat en del om hur gullig vår skånepåg är men det här låg i alla fall på köksbänken när jag kom upp i måndags och det var till mig från "gubben". Han är gullig han med, eller hur?















Flera på jobbet har pratat sig varma över dessa piller och eftersom min mage lever sitt egna liv så ville jag prova på. Jag kan säga att de ger effekt och inte trodde jag att man kunde ha så hiskeligt mycket i sin kropp.

Tarmslim gör helt enkelt så att magen kommer igång och Tarmplus är rensande för hela kroppen. Alla gifter ska ut påstås det.

Om gifterna försvinner kan jag ju inte vara så säker på men jag har i alla fall fått igång magen ordentligt.













Jag måste visa er mina fina löpare som jag beställt av Viola. Hon har så mycket fint i sin butik men just de här löparna hade jag siktat in mig på. Kuddarna i samma tyg som jag har en bild på i högerspalten gjorde jag förra sommaren till Jämtlandsstugan så dessa kommer att passa så bra där uppe.
När jag är klar med min frys-avfrostning ska jag nu ägna större delen av helgen åt att kika in till er. Jag ligger nog en hel del efter skulle jag tro.



























Kram på er allihopa
Maidi


25 kommentarer:

  1. Dom tabletterna är helt klart något för mej! Var får man tag på sådana, hälsokosten? Ha det gott !

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt av mannen :) Bra tabletter verkar det som!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du kan ta igen dig lite nu efter dina arbetsnätter.
    Förstår att du blev glad när du hittade allt det där goda på bänken — vilken go´ man du har.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  4. Vad gulligt med chokladhjärtan och äpplet var ju fräckt !!! Bra att få tips på magpiller, ifall problem skulle dyka upp. Det händer ju.
    Du har samma pass som min gubbe 4x12 timmar natt. Han brukar vara helt slut på fredagkvällen när han kör nattveckan. Den här veckan har det varit extremt halt på vägarna så det blir extra anspänning.Ha nu en riktigt skön avkopplande helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Skit i tarmen, jo, om man inte har det mår man nog inte så bra! :-D
    Eftersom du jobbar natt är det inte konstigt att din mage blir "knäpp".
    Asch, nu ska jag sluta svamla och kolla in "på spåret".
    Önskar dig en sköööööööööööön helg!

    SvaraRadera
  6. Vars ska skiten annars vara?! ;-D Kanske är det nattarbetet som stökar till det? Hoppas det löser sig. "Det löser sig sa han som sket i vasken" Nä nu räcker det, ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  7. Koppla av ordentligt i helgen och gör bara sånt som är roligt, det tänker jag göra.
    Snäll "gubbe" du har.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  8. Ta inte för många av de där så du försvinner nu!

    SvaraRadera
  9. Hmm...låter lite läskigt det där!

    Ha en bra helg i alla fall, med avfrostning och allt!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  10. Åh, det där tyget känner jag igen från barndomens madrasser!
    Hoppas, att du kan få en riktigt vilsam hel efter allt ditt slit på jobbet!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  11. duktyget påminner om svunna tiders madrasser men det är väl meningen, fint med spets på kuddarna,
    må så gott efter magrensningen...

    SvaraRadera
  12. Men du...blir ju alldeles generad...och väldigt rörd av dina ord. Som alldeles ny i fotografering och med en i fotokretsar fis till kamera så blir jag mäkta glad åt alla fina kommentarer jag får. Har maken någon fotoblogg???

    Kram på er bägge/caja

    SvaraRadera
  13. Din "gubbe" är söt som överraskar på alla hjärtans dag!
    Att han är snäll vet jag ju redan! ;)
    Hoppas du får en riktigt lugn och skön helg nu efter ditt mastodontpass. Att du bara orkar!
    Kramar till er alla!
    Helen

    SvaraRadera
  14. De där härliga skånepågarna...:)Min kom med tulpaner..:)

    Låter som något att prova, för på mig, lever tarmarna ett eget liv, de kämpar på men ut kommer bara "luft"..hihi, Nu ska det ut!!!
    Tack för tipset...:)
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  15. Vart finner man de där underverkspillren?
    Skulle behöva en burk eller två....

    Visst har hon vackra saker i sin butik Violan.
    Ska besöka henne när jag åker hem nästa gång.

    Vilken gullig present du fick av gubben. Gillade äpplet....

    Nä nu ska jag ta och stänga av datorn och hoppe i loppekassa....
    SOVA...
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  16. Måste få liknande piller innan skiten kommer ut ur öronen!!! Har börjat med LCHF "diet" (=levnadssätt) och nu har jag kork i ändan på tarmen...autch!

    Så gulligt av gubben din!

    Löparen se väldigt nostalgisk ut (undrar har jag sett ett liknande tyg, eller så, då jag var ung?)och väldigt vackra färger!

    Nä, nu. Vi får gäster snart (skall spela 'Dixit', mm), äta och dricka gott!

    Sköt om dig rara du!!!

    Kraam/Pia

    SvaraRadera
  17. Vilken gullig gubbe du har. Ja, min han kom hem med en bukett tulpaner och det var inte fy skam det heller.

    Ibland måste det till medel för att få igång apparaten. Det behövde jag dock inte för ett tag sen, skötte sig alldeles självt, haha. Men efteråt så!!!

    Gamla madrasser är populära igen ser jag. Tänk när man hade såna hemma. Kommer så väl ihåg de där tunna madrasserna vi hade när jag var barn. Är betydligt mer belåten med den jag har nu kan jag säga.

    Hoppas du har en riktigt skön och mysig lördagkväll nu när du jobbat så.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  18. Kul att du också vill ha din bild här hos dig! Jag blir så glad när jag kan sprida budskapet :-) Tjoho! Så glad blir jag! Du skulle kunna ta den med vit bakgrund istället, för då kommer den att smälta in ännu bättre här hos dig. Ett litet tips bara! Förresten, älskar det äpplet. Ska nog be min pappa testa det på sin odling...kanske inte på alla 1000 träden dock ;-)

    SvaraRadera
  19. Jobba natt det skulle jag banne mig inte klara av. Ha det gott

    SvaraRadera
  20. Tack för ditt besök! Jag kommer fortsätta titta in till dig! kram

    SvaraRadera
  21. Hej
    Du undrade om duken jag hade målat och jag har använt mig av schabloner och maskerings tejp och dom små löven har jag målat på fri hand.
    Kram o ha en fin dag.
    Ninni

    SvaraRadera
  22. Gillar också dedär gamla madrasstygerna/bolstervaren.
    Hoppas nu du får en skön ledighet.
    Fortsatt trevlig söndag
    Birgitta

    SvaraRadera
  23. Lite skitprat så här hihi men faktum är ju att mycket bråkas det ju när inte magen funkar som den ska, dä ä jobbigt ju.
    Tack för dina rader inne hos mig o hälsa din vän o tacka så mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  24. Hejsan Maidi !
    Du skrev så rart och gulligt till mig, jag blev så rörd.

    De där pillren skulle jag aldrig våga ta.Risentas linfrön, som jag lägger i ett glas vatten över natten och dricker på morgonen efter Du rört om lite.Jag drack det på kvällen först, men en väninna till mig sa det är bättre att ta det på morgonen då Kroppen är i rörelse.Det rensar ut slaggprodukter, plack o.annat s.k.i.t i tarmen.Jag tar 2 tsk och ökar på vartefter.Vill inte göra på mig på stan el.när jag är ute och går.(förargligt).

    Skrev jag det att jag har träff med en från xtravaganza på Onsdag.ska bli kul att se vad de kan göra åt mitt stora bukomfång.Tänk om han el.hon skrattar åt mig.Kan jag slå dem då ? skämt!
    Skön Söndag till Dig !




    Kram Mi

    SvaraRadera
  25. Jag har beställt de där pillren från www.regnbagscentret.se, funkar kanon (´´,)

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv