Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

söndag 20 mars 2011

Vårtecken 4

Hej på er !
Fjärde veckan att visa några små vårtecken. Snögubben har varit betydligt större kan jag säga. Människorna som fikar ute ser ut att ha det skönt och snödropparna visar sig äntligen ordentligt.
Igår hade jag ett litet hel..te idag kan jag milt påstå. Jag skulle mixtra lite med mina favvobloggar och råkade på något sätt spara så att alla försvann.
Nästan hela dagen gick åt till detektivarbete att hitta er igen. Vet inte om jag fått med alla men det visar sig nog så småningom.
Jag är nog inte så haj på det här egentligen men jag har ju en blogg i alla fall och det är jag nöjd med.
Här kommer i alla fall mina vårbilder för denna veckan..











































































Kram Maidi

32 kommentarer:

  1. Härliga vårtecken! Det låter som om det ska bli en varm och fin vårvecka. Ha det så bra!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Oj så härliga vårbilder du visar! Här har vi äntligen fått ett par plusgrader men snön sitter väldigt hårt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Härliga vårtecken. Hoppas du fortsätter att visa bild på din snögubbe varje vecka, så vi får se hur han "krymper".
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder , nog syns det att våren börjar komma till er nu. Här tar det nog ett tag till innan jag kan visa upp lika vårliga bilder.
    Ha det härligt i solen
    Kram / Eva

    SvaraRadera
  5. Folk börjar röra sig ute mer nu, här har cyklisterna kommit fram. alltså de som tränar inför exvis Vätternrundan.
    Ska alldeles strax lägga upp mina vårbilder.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  6. Ja, nu ser det ut att våras hos dig :)

    SvaraRadera
  7. I fredags morse vaknade vi till ett snötäckt landskap igen,30cm snö under natten.Men hoppas att det var sista rycket för nu smälter det i vårsolen.Inga mer bakslag nu,vi vill ha vår nu!

    SvaraRadera
  8. O-rätt-vist!
    Jag vill också ha blomster som spretar upp ur snön.
    :)

    SvaraRadera
  9. Visst har våren börjat dyka upp lite här och var! Fina vårbilder!
    Kram.

    SvaraRadera
  10. Ja jösses ni har vår! Grattis till er :)


    Tack för värmande kommentar hos mej..!

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Men vad mycket Vår Ni har...Härligt!
    Nu värmer solen gott :)

    Stackars lilla smutsiga snögubben Han kommer snart att inte finnas mer.

    Ha det Gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Så mycket som har hänt hos er på en vecka1 Nu ser man ju verkligen att våren är på väg! Barmark och snödroppar och folk som sitter ute och fikar - härligt! Och en liten, smutsig snögubbe!
    Ha en fin vårvecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Men, ser man på. Där står ju tögubben.

    SvaraRadera
  14. Han ser lite vissen ut den lille snögubben men står en det gör han ju.
    Så härliga vårtecken du har siktat med kamerna, härligt.
    Kramar:O)

    SvaraRadera
  15. Visst är det härligt med våren.

    SvaraRadera
  16. Å våren är på väg ser jag. Härligt
    Vill också önska dig en fin vecka. Kramar Maria

    SvaraRadera
  17. Hoppas du har haft en bra vårdagsjämning! Kram

    SvaraRadera
  18. Vad mycket fina vårbilder,nu längtar man verkligen
    Ha en riktigt bra dag

    SvaraRadera
  19. Härligt! Men här är det massor med snö kvar - i Stockholm - helt otroligt tycker jag. Det dröjer innan vi får se sådana där sötingar titta upp.

    SvaraRadera
  20. Gumman Tö har kommit upp hit till oss och hon har stannat hela natten...det tackar jag för.

    Du har betydligt mera vår än vi som nu har vårvinter.
    Kram

    SvaraRadera
  21. Hej igen säger jag efter en längre paus från blogglivet!
    Nog blir jag en aning avundsjuk när du visar hur långt våren kommit hos er. Här har vi fullständig vinter än och blomknoppar får vi vänta länge på än!
    Kramar Monica

    SvaraRadera
  22. Härliga vårtecken! Själv satt jag inne hela den fina helgen så några vårtecken har inte jag hunnit fota. Jag njuter av dina.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  23. Härliga vårtecken vännen.Ha en fin dag.kram Ulrika

    SvaraRadera
  24. Svällande knoppar och snödroppar - efterlängtade vårtecken :-)
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  25. Datorer kan verkligen göra en förbryllad ibland.
    Härligt att våren är på väg och snön får ge med sej.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  26. Här är jag i alla fall.
    Så långt våren har kommit till dig....
    Här har vi bara vitt, vitt och åter vitt...
    Vått är det. Snö stavas det :))

    Du, hör av dig till mig på
    sykkylven@msn.com
    Har en vinst att sända dig :))
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  27. Kikar in och önskar dej en underbar vår helg.

    KramKram
    Lotta

    SvaraRadera
  28. Men gu vad det har knoppats och slagits ut hos dej...nu blev jag avundsjuk :) undrar om det är mer sol på den sidan stan haha.
    Ha en skön dag /Anne

    SvaraRadera
  29. Tittar in och önskar dig en underbar helg :) Kramar Maria

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv