Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

tisdag 30 oktober 2012

Höstpyssel

Oj vad jag blev glad när jag fick den här awarden av Agneta i Snäckskalsdalen..
Hon skrev så fint om mig så jag blev riktigt rörd..
Meningen är att man ska skicka den vidare till 5 st andra bloggare men hur jag än funderar så kommer jag inte fram till något för ni är ju alla så underbara på olika vis.. 
Jag vill helt enkelt att ni alla tar den till er för det är ni värda..
 Ja nu är det väl kanske inte höst så länge till men jag har nu pysslat lite med mitt stora fönster.. I våras tog jag ju med mig 2 fönster hem från torpet..
Jag har nu målat även det stora fönstret och lite smått börjat fylla "rutorna"..
Lite gula fina löv...............
Vallmostjärnorna..................
Ekollon som jag fick limma fast hattarna på.....
Visst syns dom väl ..stjärnorna..
Ett virkat hjärta..
Granna rosor..
Ja, jag håller på och experimenterar med mitt fönster.. Någon av er, Jag minns inte vem, har ett Månadsfönster men jag tänkte att mitt fönster skulle få bli ett årstidsfönster..
Julen kommer ju förstås att få en egen tid i fönstret..

En annan sak jag experimenterat med är lite björknäver som jag tog från veden i torpet..
Vilken tur att gubben gillar Whiskey för då blir det ju några fina rör ibland..som jag lägger beslag på.
Jag använde min kära limpistol och tryckte fast nävern på röret..
I den här fina urnan satte jag sen liljekvistar som jag målat vita..
Ha det så gott nu en vecka framöver... I morgon går jag på en ny arbetsvecka men det är inte många kvar nu=))

Kram på er
Maidi

32 kommentarer:

  1. Om man blöter nävret, sätter/formar det på plats, knyter snöre och låter det torka, tar bort snöret när det är helt genomtorrt. Ja då ska det tydligen ha format sig och sitter där det ska. Har inte provat men läst det.

    Du pysslar så fint Maidi! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Så fint du gör:)

    ha det skönt och grattis till awarden!

    SvaraRadera
  3. kathas kortmakeri30 oktober 2012 kl. 20:27

    Vilken kul ide med fönstret och fint blir det oxå.
    Ha en skön kväll.
    Katha

    SvaraRadera
  4. Åh så mycket fint du gör Maidi. Vilka kuliga idéer o fönstret är ju kanonfint. Hoppas veckan blir fiiin.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint du gjort ,grattis till awarden ,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Grattis till awarden!
    Nu är du verkligen igång med ditt pyssel! Ditt fönster blir ju så fint, vilka idéer du har! Ett årstidsfönster, ja, så får det nog bli för mig också om jag ska hinna göra nåt.
    Ha det nu riktigt fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Grattis till awarden! Så himla fina saker du gör!

    SvaraRadera
  8. Först och främst: Grattis till awarden!

    Oj, vad du pysslar! Var ska du ha ditt fina fönster?
    Ska det hänga på en vägg, eller?
    Och visst såg jag stjärnorna!
    Ha det bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Ååååhhh vad du är duktig på att pyssla ♥ Jag beundrar verkligen dina alster.
    Kram, kram

    SvaraRadera
  10. Vad många fiffigheter du hittar på. Det är så fint när man gör saker av naturens rikedom. Det finns så mycket användbart där ute. Idén med fönstret är ju hur bra som helst.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Åh, så fint du gjort det i ditt årstidsfönster.
    Du är så duktig.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Så fina saker du har gjort! //M

    SvaraRadera
  13. Grattis till awarden! Åh så fint du gör. Så vackra saker.
    Hadegott! :)

    SvaraRadera
  14. Oj, så vackra ting du pysslar ihop! Jag är inte alls pysslig själv, men jag tycker mycket om att se vad andra har klurat ut för något = ) Och grattis till din blogaward, den förtjänar du verkligen!
    Kram,
    Frida

    SvaraRadera
  15. GRATTIS ... du är värd all uppskattning!
    OCH vilket pyssel ... JÄTTETREVLIGT!
    Ha en bra dag! KRAM ♥

    SvaraRadera
  16. Du är bäst på att pyssla, vet du det! :)

    Fönstrt blir hur fint som helst!

    Kram

    SvaraRadera
  17. Du är så mycket värd den awarden. Och tusen tack för att du delar med dej av den till oss alla. Gulligt gjort! :o)

    Så fint du gjort! Och vilket fönster! Åh, vad jag skulle vilja ha ett sånt! Finns inte att få tag på här.

    Du har så många fina ideér! Tack snälla för inspirationen.

    Ha en fin sista oktober!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  18. Vad påhittig du är. Nävern var ju jättehärlig att pryda de förpackningarna med. Jag har några chipsburkar som jag tänkt garnera med något och det här var ju riktigt fiffigt.
    Desutom, fönstret det blir nog jättehärligt, det har ju redan så fina former på rutorna.
    Lycka till med dina idéer

    SvaraRadera
  19. Din nävervas är ju riktigt riktigt fräck. Liknande finns att köpa men löjligt dyra. Så ut i skogen med dig och samla näver och skicka gubben till bolaget och börja sälja:))
    Kram Annika

    SvaraRadera
  20. Vad fint med vallmostjärnor! De va ju hur vackra som helst! Det va mkt fint pyssel du har hunnit med :-)

    SvaraRadera
  21. Grattis till Awarden!!
    Du är ju bra påhittig måste jag säga! Kul saker du gjort.
    Kram!

    SvaraRadera
  22. Tack för ditt besök ....
    Tänk att en Vallmo kan va vacker även när den vissnat , dom är så fina Vallmostjärnorna,och vad mycke fint du hittat i naturen och fått till fina saker .Härligt ......
    Ha det bäst ...

    SvaraRadera
  23. Tack för fina kommentaren på min blogg, kul du kikade in. Så nu kikar jag in hos dig. Jättefin blogg. Ditt fönster är sååå fint. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  24. Så mkt fina saker du skapat...roligt att vara kreativ..
    snyggt fönster!!!! Fin utmärkelse...glad man blir...kram Karina

    SvaraRadera
  25. Grattis till utmärkelsen, den är du sannerligen värd ♥
    Så mycket fina saker du gör... Dina fönster är så fina, hösten är så vacker och du lyckas verkligen plocka fram allt det! Ha det riktigt gott ♥

    SvaraRadera
  26. Allt så fint som du gjort med saker tagna från skogens skafferi! :-))

    SvaraRadera
  27. Vilka underbart fina saker du hinner göra. du är så duktig. Din kofta ÄLSKAR jag skulle vilja göra en likadan. Din fina höstkras är också mycket vacker.
    Pengar är inte allt så jag hoppas du och ggubben njuter av varandra och livet i stället.
    Kram yvonne

    SvaraRadera
  28. Så många fina saker du gör!

    SvaraRadera
  29. Vad mycket fint du har skapat genom att ta vara på det fina som finns i naturen.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  30. Grattis till Awarden och din fina blogg... kramizar

    SvaraRadera
  31. Tack bästa Du för den fina kommentaren.

    På duken ligger en bok av handgjorda papper. Man kan använda den som anteckningsbok, album eller liknande.

    Boken har jag dekorerat med en bild som jag virkat en kant runt. En virkad doftpåse som jag gjort själv, en brosch och lite annat småplock. Knöt sedan ett tyllband runt om. Det bandet har suttit i min brudbukett. Hahaha, här används allt jag bara hittar att återbruka. Visar allt lite bättre i en kommande inlägg :o)

    Ha det gott!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv