Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

lördag 6 oktober 2012

Saknade....

Jag har under en tid gått igenom gamla album.. Såna där som innehåller pappersbilder som blir gulare och gulare för varje år , ni vet..
Tänk vad mycket man varit med om som man nästan glömt, men mycket finns i dessa album.. och det gör att man minns..
Nu har sonen och jag bestämt att han ska ta sig an alla dessa tunga album och göra dvd-skivor av det bästa.. 
När man går igenom alla dessa minnen finns det mycket man saknar och skulle vilja ha tillbaka.. 2st, 4-benta vänner  som jag saknar så in i Norden är Funny och Leja. De 2 var de allra bästa vännerna i många år.. Jag har med mobilen fotat själva fotot så det är inte världens bästa kvalité på bilden..
Från det ena till det andra.  Det har skett någon konstig förändring på våra raster på jobbet..  Vi har den längsta rasten mellan 22.00- 23.00. Oftast spelar jag kort då men om inte hela kortspelsgänget är där ............ ja hur blir det då??
För inte alltför längesen umgicks vi och pratade om ditt och datt, men hur sjutton blev det så här??
Får väl erkänna att jag också har en I-Phone men ändå..........ska vi inte kunna umgås längre??

Häromdagen vaknade jag efter ett nattpass av ett himmelens oväsen på utsidan.
Jag gick upp och kunde konstatera att stora höströjningen i området var på gång..
Sist men inte minst för idag ..   Jag klagade ju på bristande inspiration i förra inlägget och det var nog bra för efter det satte jag igång och gjorde klart Knuttes nya filt.. 
Gamla murriga restgarner (det mesta raggsocke-garn) fick bli rutor och till sist en filt till Knutte..
Kram på er 
Maidi

29 kommentarer:

  1. Skönt att du fick inspirationen tllbaks,Knuttes filt blev ju jättefin! Kram

    SvaraRadera
  2. Gamla foton förmedlar många gamla minnen.
    Jag tycker det är så trist när alla sitter med sina I-phone, håller med dig man måste kunna umgås, man kan väl kolla på telefonen en liten stund men inte en hel timme.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Man hittar alltid så mycke att titta på här hos dig ,lite dålig på att kommentera är jag allt .
    Det där med att virka runt ölringar , min första tanke var .... de kan inte va möjligt .
    jag måste ha tag nåra och prova .Jag gilla det där ölringarna som blev till ett hjärta ..
    Ha det bäst och njut av den härliga hösten

    SvaraRadera
  4. Fint att sonen tar hand om dina bilder så du kan se dem på datorn!
    Det är så härligt att ha restgarner att göra filt av!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Maidi vilken filt! Så himla fin! Knutte måste vara överlycklig över den!

    Jag börjar lite smått tro att de där telefonerna växer fast vid ena handen snart. Nästan "alla" går/sitter/står/ligger och "petar på sina rutor". Folk pratar ju knappt med varandra längre.

    Jag älskar gamla album. Synd att de tar sån plats bara. Men jättekul att ta fram när familjen samlas.

    Ha en fin helg!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  6. Nä du allt kan jag inte , men jag gillar att lära mig nya saker .....ännu.Och jag nappar ofta på prova-på-kurser. Jag har faktiskt alltid hållit på med handarbete av något slag. Sydde kläder förr och baka har jag alltid gillat. Min mamma var likadan .
    Mina lådor med album skulle också behöva en genomgång. Vad gör man med gamla fotografier ?? Jag har i alla fall börjat skriva på vilka det är för barnens skull.
    Knuttefilten blev super. Min Ajax älskar sin mormorsrutefilt.
    Ha en fin söndag. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Här har du en gammaldags typ, som fortfarande klistrar in i album!!!Har nyligen börjat på nr 54...
    Men, så roligt det är att titta i dem!

    Det där med att alla sitter med sin i-Phone känner jag alltför väl igen!

    Vilken fin filt Knutte får!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Jag klistrar också fortfarande album - håller på att göra ett "30-års-album" till min ena dotter just nu:) Ja, det här med I-phoner är ett växande problem. I vår skola sitter tom rektorn med en i handen i matsalen. Han väljer ett ensamt bord för att få vara ifred och spela eller vad han nu gör...
    Kram.

    SvaraRadera
  9. Visst är det roligt att gå igenom gamla kort....och minnas både bra och mindre bra stunder.Ja....det är ju så det är.....känner igen mig i dina sista bilder.;)vart tog gemenskapen vägen..f..rbannade mobiler.;)))Kram Ulrika

    SvaraRadera
  10. Hahaha! Eller hur, alla sitter och stirrar i sina telefoner istället för att umgås med folk som faktiskt även är fysiskt närvarande, ibland kan jag bli GALEN!!! (Ja, jag har också en).

    Snygg filt till Knuttte!

    /Frida

    SvaraRadera
  11. Visst blev dina murriga garner ok bara de fick en färgklick i sig. Knutte fick ju en vacker filt.

    SvaraRadera
  12. Nu kommer du att få en mycket stolt Knutte när han får en så vacker filt bara för sig själv. Ja när man tittar på gamla foton så finns där ju en heldel fyrfotingar som man saknar men det är kul att se tillbaka. Önskar dig en underbart härlig höstdag kram Beijan

    SvaraRadera
  13. Å vad foto jag har gått igenom sedan min Far gick bort, så fint att ha å titta på! Hihi känner igen det där med dessa telefoner, å kan nog säga att ibland... fast bara ibland;) så hittar man nog mig så oxå!! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  14. Jag håller på med min mama's gamla bilder. Redan det är många minnen men jag gör det för hennes barnbarns skull.Sedan får jag ta hand om mina egna.
    Så trist att alla bara sitter med sin i-phone och inte har lust att umgås längre.
    Härlig filt till Knutte.
    Anje

    SvaraRadera
  15. Oj oj vad många glada minnen man hittar bland sina foton. Bra att sonen kan ta vara på dem innan det är försent.
    Filten kommer att bli härlig till Knutte.
    Ja du, man kan ju undra om man inte ska umgås mer med varandra. Spelar ingen roll var man är så sitter alla o knappar.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  16. inte bara gamla foton utan massor av diabilder ligger i mina skåp.. många minnen som du säger
    och du är på pysselbanan igen, skönt eller hur, kram

    SvaraRadera
  17. Hej på dej! tack för kiken hos mej! Trevlig blogg du har.Oj,oj ja vad minnen man har i gamla kort! Tur man sparat dom även om dom bara ligger...Kramelikram Gunilla

    SvaraRadera
  18. Bilden av din paus är faktiskt lite skrämmande...

    Jag måste också ta tag i gamla foton och hade samma tanke som du. Det är ju nästan så att man börjar undra om man egentligen kan framkalla kopior av de gamla negativen ;))
    Något att ta tag i under kalla vinterkvällar!

    Ha en skön vecka! Kram

    SvaraRadera
  19. Håller med dig..det mer rasterna..vilken underbar kudde det blev..blir man glad utav...hoppas ni har lika fint väder som vi, är i vattenhålet med Malte :) kram

    SvaraRadera
  20. Åh, DU själv är en riktig inspirationskälla !!!
    Bara att besöka dig blir man på gott humör!
    Och vad du hinner ...
    Filten blev jättefin :O) ... och bara av restgarn !!
    ALLA dessa gamla foton ... när ska man börja ...
    Må gott!
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  21. gamla fotoalbum är kul att titta i, man minns och saknar...ja vissa djur glömmer man aldrig. Vad fint du virkar, stickar..härliga färger i restgarner..fin filt !! Virkar förstås.
    Kram Karina

    SvaraRadera
  22. Det är roligt med gamla album, och visst blir man nostalgisk
    Kram ♥

    SvaraRadera
  23. Vilka fina färger i den filten!
    Jag har också tänkt att jag skulle gå igenom gamla foton och skanna in en del på datorn - men det tar ju sån tid! Varifrån skall man ta den? Ha det så bra! Kramar, Mona

    SvaraRadera
  24. Knuttefilten är urgullig!
    Jag har också detta framför mig, att gå igenom alla bilder, det kommer att bli ett jättejobb för allt har liksom hamnat huller om buller.....men det är bara att börja, sätta igång liksom!
    Ja, sådär umgås vi numera, med våra mobiler i högsta hugg!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  25. Alltid kul att titta på gamla kort. Det var en bra idé att fixa dom på cd-skiva. Filten var fin som du virkat.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  26. En sådan skatt dessa gamla foton är! Det gäller att ta vara på dem innan de är bortom all räddning...
    Vi har mängder med diabilder - förutom alla i papper - så det finns att göra!

    Knutte blir säkert nöjd med sin söta filt!

    Ja de där telefonerna som tagit över mångas liv. På gymet igår såg jag ett par tjejer joggande på löpbandet samtidigt som dom messade frenetiskt på varsin Iphone....

    SvaraRadera
  27. Härlig filt!
    Och visst är det kul att kolla på
    gamla bilder...
    Kramis
    Sofia

    SvaraRadera
  28. Hi hi alla Iphone, jag håller med dig. Ja och tänk så mycket minnen det finns ♥ Kramar på dig från Maria

    SvaraRadera
  29. Jag förstår din saknad. Jag saknar Lotta, en bichon frisé. Hon fattas mig. Det är 4 1/2 sedan som jag fick ta bort henne nu. Det där med telefonen är ju ett gissel, jag har en också och det är lätt att sitta och blippa på den. Jag tycker det är lite kul med wordfeud. Trist att det ska gå ut över kortspelningen.
    Ha det gott. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv