Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

torsdag 15 maj 2014

10 dagar

10 dagar har bara försvunnit sen jag var här inne sist..  Det händer inte så mycket just nu men ändå försvinner dagarna i rasande fart..
Just nu är klockan 7.10 och jag har faktiskt varit vaken i över 1 timme.. Det skulle dom veta , mina gamla arbetskamrater som förmodligen nyss kommit hem och lagt sig för att sova.
Jag tog en bild ut från sovrumsfönstret när jag drog upp rullgardinen. Det såg så trollskt och skumt ut, men nu en timme senare har solen börjat stråla in genom fönstret.
Jag tror det blir en fin dag med riktigt balkongväder.
Vår lille åldring är inte lika morgonpigg som matte. Han har börjat höra så dåligt och vi märker att synen är sämre också.. Dålig i magen har han varit ett bra tag, men han är  glad och äter bra och det känns som om det är huvudsaken just nu.. Om han fiser så det osar står vi gärna ut med.
Jag har ju som en del av er vet ett alldeles eget pysselrum som väller över av grejer.  Av någon anledning så räcker det inte riktigt till så matsalsbordet i vardagsrummet har blivit den plats där alla ufon hamnar..  
Ofta när jag håller på med ett projekt så kommer det andra ideér i huvudet och då måste jag testa det. Därför ligger det nu en del ofärdiga saker på bordet.
För några dagar sedan bestämde jag mig för att jag skulle beta av varje projekt och få det färdigt men vet ni vad jag gör då?  Jo, jag drog fram ett par gamla handdukar och lite broderigarn..  
Jag är helt hopplös just nu och idag när det förmodligen blir balkongväder frampå eftermiddagen kommer jag att ägna mig åt mina mattor så bordet får nog stå och damma igen ytterligare några dagar..

En annan sak som jag fått pippi på är de här änglarna.. Ja, jag vet att just de här 2 är jättefula men under tiden jag pysslat med de här har jag kommit på hur jag ska göra dem finare.. Otroligt roliga att göra i alla fall.. Den vänstra snodde min väninna med sig när hon var här igår..
Nu är det dags för min dagliga pw på gåbandet..  Jag står stadigt kvar på min övervikt men det är ju allmänt kännt att gamla kärringar har svårare än andra att bli av med den så jag får väl acceptera det.. Det känns i alla fall bra att röra ordentligt på sig varje dag.. Promenaderna med lille Knutte är minsann ingen motion.. De går i ultrarapid eftersom han ska lukta på allting..
En kopp kaffe ska jag nog ta mig innan min pw..

Kram på er
Maidi

19 kommentarer:

  1. Ofärdiga projekt har vi nog alla och jag kan tänka att du har många så mycket som du pysslar, vet ju hur det är med idéer som kommer innan man är klar med ett projekt.
    Jag tycker dina änglar är riktigt fina, de är inte alls fula!
    Ha en fin balkongdag!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där med ofärdiga projekt.
    Men man har ju så många idéer i huvudet som bara måste ut...........
    Är det ett halsband det där med runda blommor?
    Kan man beställa ett kanske?

    Ha en fin dag,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är som använder ditt gå-band! Jag hoppas vi får en skjuts idag, när Maken ska träffa sjukgymnast efter sin hjärtincident!

    SvaraRadera
  4. Du äe så härligt kreativ människa.;) Det var inte alls några fula änglar.:) Ha en fin dag.Kram Ulrika

    SvaraRadera
  5. Det är så roligt att läsa dina inlägg och varje gång slås jag av hur lika vi är. Ja du vet vi har sagt det förut båda två. Här är för tillfället många projekt på g och nya påbörjas efterhand : virkade plastkassekassen, studentmössorna, en stickad sommartopp, studentkort m.fl, tomatodlingen o.s.v. Man kan inte ändra på sig.Just nu är det lite dämpat för Ajax är inte bra. Han har fått tillbaka inflammationen i bukspottskörteln av någon märklig anledning och får dropp. Men idag är han bättre så vi hoppas att han piggar på sig. När jag såg dina handdukar med text fick jag en kick, måste ta fram farmors och se vad jag kan göra med dem. Ha ha !!!!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Där har du ju kanten till en hängmatta,
    bara och sy på, du är superduktig.
    Så gott han sover vovven, känner igen det
    där med att dom blir morgontröttare.
    Och äntligen blev det sol och varmt, så skönt.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  7. Å vad jag känner igen det där med att påbörja ett projekt och sen hitta på någonting annat.
    MEN i sommar har jag bestämt mig för att beta av en sak i taget. Om det sen funkar är en annan femma. Jag håller mig i alla fall inom ett och samma område... ca 6000kvadratmeter...
    Dina änglar är inte alls fula, varför skulle annars din väninna sno en???
    Ha en fin dag!
    /Nilla

    SvaraRadera
  8. Om man är så kreativ och konstnärlig som du, så måste det nog få bli lite rörigt omkring en! Det spelar nog ingen roll hur stort pysselrum man har, alla utrymmen måste utnyttjas...
    Så duktig du är, som tar en powerwalk varje dag. jag försöker ta en promenad varje dag, men just nu har jag ett skadat knä, så nu blir det bara korta promenader!
    Här har sommarvärmen kommit idag, underbart!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Jag känner också igen mej med påbörjade projekt, men mina projekt har blivit färre i takt med min stigande ålder. Jag börjar känna mej lat och en bra bok eller ett sudoku räcker numera. Vi har också en vovve som börjar bli gammal och har sina krämpor, tyvärr...
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  10. Jag tyckte dina änglar var jättefina. Dom ska du vara stolt över.
    Jag känner igen det där med ufon över halva bordet. Undrar hur det kommer sig att dom verkar föröka sig genom delning. Huvva.
    Lille Knutte är så rar där han ligger inbäddad och bara gonar sig.

    SvaraRadera
  11. Gullevovven så trött man kan vara då! Så söt!
    Kurrelisvansvift & Kram!

    SvaraRadera
  12. Ler åt vännen under filten så här ser det ut hos oss också .Selma börjar bli lite styv i benen också hon blev ju 13 år nu ,kram Nette

    SvaraRadera
  13. Du har ju hur många ideer som helst! Det blir intressant att se vad det blir av allting!

    SvaraRadera
  14. Åh, så fin morgon att vakna upp till!
    Känner så väl till din beskrivning om "allt" på köksbordet!
    Är precis likadan jag också ... tur man bor med en som inte klagar ;)
    Härliga projekt du håller på med!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  15. Härligt med många fina projekt på gång, ser spännande ut, vad det nu blir sen av alla dina vackra garnfärger. Ljuvliga änglar!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  16. Ja det är jobbigt när våra fyrbenta blir gamla, men så fina saker du virkar :) Gillar mormorsrutorna. Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Det är minsann full fart på dig! Det märks att du är vän med livet:)

    Ha en riktigt fin helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  18. Du har så mycket roligt att göra så din tid rinner bara iväg. Jag tycker också att tiden den bara försvinner. Hinner inte med allt jag vill.
    Hoppas att Knutte repar sig o blir någorlunda frisk och att han inte lider för mycket. Det är tufft när djuren blir dåliga.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  19. Åååå vad jag känner igen det där med morgontrött hund med gasig mage! Så var vår tik också den sista tiden. Hon fick somna in i februari och är så otroligt saknad!
    Hur gammal är din Knutte?
    Jag gillar dina broderade bakhanddukar! :) Jättefina!
    Och de där virkade fina med små tofsar! Hur fina som helst! Vad duktig du är!
    Härligt att solen och värmen börjar komma tillbaka! Det blev ju så kallt efter att ha varit varmt i april! Vi har vackert väder här i norr också så i dag blir det en dag ute i trädgården. :D
    Ha en riktigt fin helg!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv