Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

lördag 6 juni 2015

Helt oplanerat

Ja, det här var helt oplanerat men helt plötsligt har vi fått möjlighet  att åka till Jämtlandsstugan en extra gång.. Vi åker på Måndag och stannar till Midsommardagen. Sen är vi hemma 2 veckor för att sen åka upp igen i 5 veckor.... 
Många kan nog inte förstå att vi håller på så här. Det är ju trots allt 82 mil till stugan och det innebär 11 timmar i bilen men sen när vi väl är där är det en Lisa för själen.
Ladda batterierna kan man göra på olika sätt och det är precis det vi gör när vi är där..

Lite bilder från min rabatt här hemma just nu kan jag bjuda på..
Det är "svarta" tulpaner och "svarta" Irisar..



Som det ser ut för oss just nu så blir det knapert med bloggande. Kanske jag kan göra något inlägg där uppe i skogarna men besöka er andra finns det ingen möjlighet till..
Jag hör av mig till hösten och till dess önskar jag er alla en riktigt varm och solig sommar.

Kram på er
Maidi

25 kommentarer:

  1. Svarta irisar! Hos "Svarta irisen"! Så lämpligt! Och snygga var dom också precis som du!!!
    Ha nu en riktigt skön sommar i ert paradis i Jämtland!
    Sommarkram, Monica

    SvaraRadera
  2. Så härligt med en extra chans! Man vet ju bäst själv var man trivs! Njut av sommaren nu!

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga blommar du har i rabatten.
    Svarta irisar passar dig kan jag tro...........

    Då får jag önska dig en riktigt skön sommar på torpet,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Åh, sämre kan man ha det! Hoppas ni får en riktigt skön sommar ni också!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en riktigt lång, skön och härlig Sommar. Låter som en hel evighet till hösten.
    kram!

    SvaraRadera
  6. Vi får hoppas att vädret blir bättre så vi får en härlig sommar...

    SvaraRadera
  7. Black Iris heter du inte för intet ,åh vilka vackra blommor ,hoppas det blir en fin sommar ,kram nette

    SvaraRadera
  8. Hej hej..så härligt att få åka till stugan,men som sagt long way to go :) bara det blir lite värme någon gång 12 grader är lite klent..Ha det så gott o njut< kramizar Jessica

    SvaraRadera
  9. Åh härligt!! Helt rätt, gör det ni mår gott av! Hoppas ni får en fin och skön sommar! Vi ses till hösten och på instagram under tiden , hoppas jag :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  10. Och jag har svarta aklejor. Om du inte har kan du få frön. Hoppas ni får sköna dagar i stugan. vad gör man inte för den upplevelsen.
    Kör försiktigt. Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Det gör ni rätt i att åka till er stuga när ni har möjlighet, ni har det ju så bra där! Blogga kan du göra när höst och vinter kommer.
    Ha en härlig sommar, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  12. Ja det gör ni rätt i att åka ut till stugan fast det är ju himla långt.Fina blommor du har! Ha en bra sommar o hoppas den blir varmare.

    SvaraRadera
  13. Ha det så jättefint på ert fantastiska ställe långt där uppe där det är så vackert, måste vara svindlande härligt att få åka en extragång! Njut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Förstår precis vad du menar med resan till er "laddstation". Precis vad man behöver!
    Må så gott och kram/Inga

    SvaraRadera
  15. Ja nog har du det vackert med blommor men jag förstår dig så väl eftersom ni säkert längtar till Jämtland. När vi åker till Hemavan och är några dagar där så har vi över niohundra kilometer en väg men det är ju helt fantastiskt att vara där.
    Sådant är nog en lisa för själen. När jag jobbade så hade jag hela tiden bråttom för att hinna till sommarstugan fredagkväll men då vi äntligen kom dit så rann all brådska av mig och lugnet infann sig. Bra mycket bättre för där fanns inga tvättkorgar och sådant som väntade hemma så njut du allt vad du kan av ert Jämtlandsställe. Ha det skönt.

    SvaraRadera
  16. Jag förstår dig (er) ändå, ni har ju hittar eran favoritplats på jorden,en plats där själen får ro, vad gör då 82 mil.
    Njut och må väl, kram/ Eva

    SvaraRadera
  17. Njut av livet, låter så härligt att bara få komma bort ett litet tag.
    Önskar dig en trevlig sommar.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  18. Så härligt att kunna åka iväg till stugan ett tag... härligt!
    Ha en underbar sommar och njut!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Hoppas ni får en härlig sommar och att dagarna är snälla emot er.
    Njut av livet i den älskade stugan och må gott.

    SvaraRadera
  20. Tjooohooo du fina ;) Vilka härliga bilder å så ljuvligt att få åka till stugan,förstår att det är värt alla timmars resa...;)
    Å tack för dina alltid så fina kommentarer hos mig,dom värmer ska du veta..;)
    Massor med kramar å ha det underbart i stugan
    Annelie

    SvaraRadera
  21. Awesome work.Just wanted to drop a comment and say I am new to your blog and really like what I am reading.Thanks for the share

    SvaraRadera
  22. Gud så tjusiga blommor :) Då är du inte så långt från mig nu då :) Typ nästgårds ;) Önskar dig en riktigt trevlig och glad midsommar här i Jämtland. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  23. Ljuvliga blommor och härliga bilder!
    Vill bara kika in och önska dig en härlig fortsättning på midsommarhelgen :)
    Stor varm kram
    Jessica

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv