Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

söndag 29 januari 2017

Uteliv och ny TV

Första veckorna här i vårt nya boende hade vi riktig vinter och stundtals kanonväder. Då var vi ute mycket och gubben köpte sig ett par sidor som han provåkte i elljusspåret som går här i samhället.
Här är kyrkan i Brunflo med sin kastal från medeltiden.
Stortorget i Östersund
Slalombacken på Frösön
De senaste 2 veckorna har det varit töväder och enormt halt så jag har knappt vågat mig ut trots rejäla broddar på kängorna.
Vår renovering går bra i bland och mindre bra ibland. Det är alltid något man missat att köpa hem och verktyg saknas.
Sakta men säkert händer det nåt varje dag i alla fall.
När vi skulle flytta gav vi bort vår gamla TV för det var en tjock lila rand rakt över skärmen. Alla människor såg blålila ut.
Medans vi väntade på att den nya TV:n skulle bli hemkörd passade jag på att måla den gamla TV-bänken. 
Det är mammas och pappas gamla bokhylla vi använder som bänk. Den var sliten och såg bedrövlig ut med alla repor.


Lägg märke till den läckra korkmattan som vi har i hallen för tillfället. Längtar tills vi har ett finare golv där.

Kram Maidi

5 kommentarer:

  1. Säg nu inte att ni bor i Brunflo , där bor min mans systers styvdotter och hennes familj ,om vi ska kalla henne så ,Kramen Nette

    SvaraRadera
  2. Så roligt att se bokhyllan - mina föräldrar hade en nästan likadan! Den har vår yngsta dotter nu.
    Så roligt det måste vara, att fixa med allting i er nya bostad! Ni verkar trivas bra i alla fall!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Det är alltid något man missar, men skönt att det går framåt iallafall!

    SvaraRadera
  4. Rejält med snö har ni haft, så mycket har inte vi haft under hela vintern. Riktigt retrostuk på den mattan! Så bra att använda den gamla bokhyllan som tv-bänk.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Skönt att ni ger er ut i vintervädret också och inte bara renoverar. Frisk luft blir man pigg av.
    Kram!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv