Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

måndag 27 februari 2017

härligt väder

Efter några veckor med töväder och halka har vi fått tillbaka vintern. I Lördags var det strålande sol och inte alltför kallt.
Vi åkte in till stan och besökte än en gång "vinterparken". 
Det är egentligen badhusparken här i Östersund som kallas vinterparken nu under våren.
Vi gick över nästan hela Storsjön på isen och sen satt vi och solade i solstolar som är utsatta på sjön.







På Söndan var det lite mulet men skönt ändå. Vi gjorde en liten utflykt till stugan för att se hur det såg ut. Vi gick en tur på isen även där och sen fikade vi vid vårt båthus.
Kram Maidi

6 kommentarer:

  1. Det ser ut som om ni trivs som fisken i vattnet ;)

    SvaraRadera
  2. Det märks verkligen att du kommit till den plats där du hör hemma! Det lyser igenom hela din berättelse och är så roligt att höra! Mycket nostalgi för sin del, antar jag?
    Här kan vi inte gå på några isar, det blir nästan aldrig sådana vintrar här, att isarna bär. Men det är jag ju van vid, det är mitt "hemma".
    Roligt att höra och se, kram till dig!
    Monica

    SvaraRadera
  3. Ser ut som en perfekt vinterdag och så trevligt med solstolarna, ser även ut att vara fin gemenskap med mycket folk.
    Kan tro att ni börjar få lite vårkänslor eftersom ni åkte till stugan.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Hej där uppe i norr, ser att ni har blå himmel och vita vidder, så härligt för er med perfekt vinterväder.
    Storsjön har jag bara sett på kartan och på bild, hi hi . . .
    Jag kan nästan bli avund på er, hellre ert väder än detta grå disiga med barmark. I söndagsnatt blev landskapet plötsligt vitt, jag la med vid 2 tiden, men på morgonen kl 9 var det åter barmark. Inte lönt med snö nu
    och om det faller ner mer blir den inte långvarig.
    Vårmånaden börjar i morgon den 1 mars - hurra . . . .

    Ha det fint Maidi, kram/ Eva

    SvaraRadera
  5. Solstolar på sjön . . . . det låter häftigt !!!Vilken vintrig miljö och blå himmel till det. Här har mest varit grått på sistone. Igår vräkte snön ner så nu har vi ett rejält lager.
    Ha det fint. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att vara på på isen i solskenet. Min exmake var från Jämtland och jag som skåning fick uppleva hur vinter ska vara.Nu bor jag i Mälardalen och det är så där mitt emellan.
    Vi har lite vår med snödroppar intill husknutarna och
    knopparna på buskarna sväller för varje dag.
    Du och jag har nog möts någon gång i bloggen, vi började skriva ungefär samtidigt.
    Ha det bra och hör gärna av dig.
    Kram Viola

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv